mandag, december 19, 2005

19. December 2005

16.-18. December 2005

Wow, this is cool. Didn't really think I would be into this kind of stuff but the last place (http://jikes-forum.dk/forum) I used to write journal sort of closed down and I really needed a substitute. Was a place for eating disordered (ED) people. Still running without the diarysection. Guess this is it. Welcome.

I'm from Denmark so most of this stuff will inevitably be written in Danish - sorry for any inconvenience? Though I'm more comfortable writing in English. Makes the words sound less crude. Makes it easier to say... Less intimidating. Definitely less intimidating. The reason for this? I found out whilst living in South Africa and Australia that it was easier for me talking about all the bad stuff happening in my life in English. Still is. It was actually quite easy getting out of the closet aswell - but guess that's a whole other story. This blog will be about me and my ED. Guess my ED will be the primary reason for keeping this journal. I can't bear with this alone and need to share it. All the negativity of it. All the details. All the guilt. The shame.

Words can sound so harsh. Especially in Danish.
But for the sake of it. Introduction's over. Writing in English will only be on request.

Jeg vil starte hvor jeg slap sidst. Jeg fik ikke ringet til Center for Spiseforstyrrelser (CFS) for, at bekræfte. Jeg kunne ikke. Det ville være at trænge sig på, og det er jeg ikke god til
Jeg er senere kommet i tanke om, at den tid jeg har fået hos psykiateren bliver svær at overholde. Jeg skal til terminsprøve i engelsk den dag. Så nu bliver jeg nødt til, at ringe. Selvom jeg ikke er meget for det.

Fredag havde jeg kun to moduler. Startede med latin kl. 08:00, og sluttede med fransk, da kl. var 10:45. Endnu over fem timer til elevrådsjulefrokosen, så jeg tog hjem. Der var jo ikke så meget andet jeg kunne gøre. De andre fra klassen sad og lavede tysk aflevering - til i onsdags. Dagene bliver altid rykket. Jeg har opgivet. Jeg har opgivet E, vores tysklærer.
Jeg tog hjem. Tog ned på biblioteket. Sov. Kørte hen på skolen. Lidt forsinket, men tænkte, at de nok overlevede alligevel. Der gik to timer med at drøfte røgfri skole, vedtægter og formandsposter. Stillede selv op som kasserer.
Endnu en time med at diskutere dette mens der blev dækket op til julefrokosten. Jeg vidst rigeligt for mig. Jeg var grådig. Pakkeleg. Snakken. Fik vidst rigeligt med sukker. Sukker er ikke godt for mig. Jeg bliver hyper. Ude af kontrol. Hjalp med at rydde op senere, og der blev lukket og slukket kl. 00:30. Fulgtes med S, vores elevrådsformand, noget af vejen hjem, da hun skulle noget af samme vej. Var faktisk meget hyggeligt.

Lørdag stod jeg op i ro og mag. Morgenmaden tog en time, mens jeg fik mig gjort klar. Var først ude af døren kl. 13, da jeg egentligt skulle have været nede hos L. Børnefødselsdag; hendes datter fylder to år om nogle dage, og det blev så fejret der. Var der kl. 13:30.
Hjalp med at bage, lave kage og varm kakao. De andre kom. Spillede kort, 500. Jeg vandt med 5 points. De andre gik. Fik spist rigeligt. Som altid. Jeg er jo grådig og har jo heller ingen kontrol. Som sædvanlig. Men så kommer jeg da i det mindste til, at bøde for det! Cyklede hjem kl. 23:30. Efter ti timer. Grunden til det lange ophold var, at jeg frygtede turen hjem. I sne og frostgrader. Men det var faktisk ikke galt, tog lidt under en halv time i fire graders frost.

Søndag skete der ikke det store. Været rigtig meget på nettet. Set en elendig håndboldkamp. Danmark tabte bronzekampen mod Ungarn. Spist. Spist. Spist.
De andre lavede "jule-hygge-middag". Havde jeg absolut ingen plan om, at deltage i. Og gjorde det heller ikke.
Der blev sendt tre afsnit af "The 4400", og i reklamepauserne blev der skiftet om til MTV, som viste en koncert/doku-ting om Green Day. Formentligt kørt hele dagen. Det var rigtig godt, så resten da "The 4400" var færdig.
Jeg har haft et stort ønske om, at gøre skade på mig selv. Jeg blev så bange. Jeg har stadig lysten. Det er det eneste jeg fortjener. Det var vel grunden til, at jeg blev siddende. For ikke at være selvdestruktiv. Nu vi snakker om det...
Bagefter det zappede jeg lidt rundt. Så spurgte N (tyrkisk udvekslingsstudent) om vi ikke kunne se "American History X". Sure thing. Efter det sad jeg og stenede et kvarters tid. Kl. var 02:15. Derefter gik jeg ind og surfede lidt videre, og her sidder jeg nu. Har fået ordnet opvask. Det var lige før det kunne have kravlet ud i køkkenet selv. Det var virkelig slemt, og viser bare, hvor lidt struktur jeg har. Hvor doven jeg i bund og grund er. Jeg skulle skamme mig.

Tysktimen starter om fire timer. Det her kommer ikke til at gå. Ingen søvn. Heldigvis er der juleafslutning på tirsdag.