lørdag, december 24, 2005

22.-23. december 2005

Torsdag 22. december var dagen hvor jeg var til læge. Hun spurgte mig i telefonen om det var virkelig var akut om jeg havde brug for en tid - og i den grad!
Hvordan kan man spørge så dumt? Jeg ville jo nok ikke rigtigt ringe, hvis det ikke var akut. Jeg fik en tid kl. 14:45. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg ville have gjort, hvis jeg ikke havde fået den tid. Det jeg havde mest lyst til var, at springe ud fra Storebæltsbroen.
Jeg havde ikke sovet hele natten. Fik dog et par timer inden lægebesøget. Jeg fik en recept på antidepressiv efter at have bedt om det. Føler ikke helt at min læge har helt forståelse om, hvad det her drejer sig om.
Brugte det meste af dagen på at se tv og sms'e med AM, som prøvede at muntre mig op.

Jeg spiste noget risalamande som jeg meget elegant gik ud og kastede op bagefter. Måske kastede jeg op pga. at min handling. At det ikke en gang var mit eget. At det var en fra gangens. At jeg bare havde taget det.

Sjældent har jeg følt mig så luset. Det sker oftere og oftere. Hvorfor gør jeg dog disse ting, som jeg ved at jeg senere vil fortryde? Det er jo ikke logisk. Er det fordi jeg vil straffe mig selv? Er det fordi at jeg "s

Ellers to år siden at jeg sidst har gjort det.

Fredag 23. december stod jeg sent op. Kl. 12:15. Selv velvidende at mine forældre ville komme på besøg. Tog den stille og roligt. Men da min far ringede kl. 13:40 mens jeg var i bad og sagde, at de var fem min. fra mig gik jeg alligevel i panik. Jeg spurgte ham panisk om, hvorfor han ikke havde ringet før. Det havde han sagt at han ville gøre. Han havde sagt at han ville ringe, når de kørte hjemmefra. Jeg tror han kunne høre panikken, og sagde at de så ville gøre nogle ærinder inden da og så komme kl. 14:30. Det gav mig lidt tid. Fik endda støvsuget. Gjort rent får jeg jo stort set kun gjort, når mine forældre kommer på besøg.
Jeg ved ikke hvad deres ærinder gik ud på. Men de havde medbragt en bakke klementiner og hjemmebagte boller. Meget sød gestus. Som var væk da kl. var 19:25.

Efter at jeg havde hængt mit vasketøj op og lagt neglelak på kørte vi til City Vest. Fik set på nogle bøger og noget tøj. Bagefter gik vi hen og fik varm kakao og glögg. Og jeg gik ned og hentede min medicin.
Min far spurgte ind til hvem der havde foreslået medicinen. Det var lægerne ude på psykiatrisk skadestue. Spurgte om det var min læge der havde udskrevet den, ja det var det.
Han sagde at jeg skulle passe på med ikke, at komme ud på et skråplan. Hvortil jeg tilføjede at det var jeg jo allerede. Han trak bare på skuldrende.

Det gør virkelig ondt på mig, at se dig så ked af det på mine vegne. Du må virkelig undskylde at jeg er sådan her. Det er ikke min mening at såre dig på denne måde. Der er noget der er større end mig, som styrer og kontrollerer mine handlinger, tanker, følelser, impulser, væremåde. Logik er ikke en del af den, det gør mig irrationel og ustabil. Jeg har brug for din hjælp.

Min far spurgte ind til om det med, at jeg er flad – altså ingen penge har. Og om jeg ville have min julegave på forskud? Jeg sagde ikke nej, men indikerede, at der var en grund til, at jeg havde disponeret på denne måde. Til min store overraskelse forstod han hentydningen.
Om det var fordi jeg så ville bruge alle pengene på mad? Fik kun tårer i øjnene. Må have været svar nok for der blev ikke spurgt mere. Sagde bare at så var det nok ikke så god en ide.

J&K sad og lavede soduku i gratisavisen. Har aldrig interesseret mig for det.

På vej ud af City Vest viste jeg dem den blå strik, som jeg havde forelsket mig i på vej hen til caféen, hvor vi fik noget at drikke.
Har på fornemmelsen at jeg får den i julegave. Snakkede hele tiden om den og om at jeg ikke havde råd til den.

De kørte mig hjem, jeg så ER, nyhederne, musikvideoer, tv-avisen hvor jeg så min tidligere au pair far, som lige var hjemvendt fra Pakistan (tillykke med fødselsdagen!), Frasier og en masse andet som jeg ikke husker. Så filmen ”Rembrandt”. God. Lavede risengrød som jeg spiste. Og holdt nede. Bonus.
Så derfor lidt Will & Grace. Gik så på nettet hvor jeg stadig sidder. Studerer køreplaner. Skriver dagbog *roll eyes* Har lavet mere risengrød, og indtil videre er det også blevet nede. Nu får vi at se. Der er stadig mere ude i køkkenet.

Overvejer at tage et tidligt tog hjem til Silkeborg, og bare møde op ude hos mine forældre. Efter hvad ved jeg ikke, men jeg tænker jo heller ikke rationelt. Omsorg?