lørdag, december 24, 2005

24. december - Juleaftensdag

Akarin - eller citalopram hexal. Min julegave. Fra min læge til mig. Eller fra min rationelle side til min irrationelle side i håb om, at bringe logik til en ulogisk tænkemåde. Tænk, jeg på antidepressiv medicin. Jeg som hader piller. Jeg startede i dag ved at tage en tablet ca. kl. 07 inden jeg gik i seng. Jeg vågnede med kvalme syv timer senere, som holdte sig stort set hele dagen. Inden da havde jeg været vågen hele natten, så "Dracula 2001".
Jeg har i dag set to Beck-film, bagt to kager. Taget en del billeder, og rent faktisk ikke været uden for en dør bortset fra et par minuter, da jeg ville lufte ud.

Det er som om at hvis klokken bliver senere end midnat, så kommer jeg som regel ikke i seng før end solen er stået op igen om morgenen. Dårlig vane der skal brydes for det kommer helt sikkert ikke til, at gavne når skolen starter igen.

I dag har jeg været i fred. I fred for andre mennesker. I fred for mig selv. Jeg spørger mig selv om det var mit sind der ville lade mig være i fred?
Min far ringede fra Esbjerg for at ønske god jul. Han var i gang med at klæde om til julemiddagen. Som han selv sagde: "nej, man kan jo ikke ligefrem sige, at man sulter her". Nej, det har du helt ret i.
Og jeg ved at hvis jeg havde taget med, så ville jeg ikke have haft en fredelig dag. Parat til at bide hovedet af hvem som helst.

Glædelig jul og pebernødder og alt det der...